Üks parool – kõik uksed on avatud

Tänapäeval ei ole see turvalisus ainult viirusetõrje, vaid ka psühholoogia, jälgimine ja pidev analüüs. Suurim turvaoht ettevõtetele on tänapäeval inimesed, kes on seotud ettevõttega ise. Mitte ilmaasjata ei eralda suured ettevõtted oma töötajatele isiklikke tööarvuteid, millel nad ei saa teha midagi muud kui tööd, ja eriti oluline on, et nad ei logiksid sisse oma isiklikesse kontodesse.

Kõigil on kontod sotsiaalvõrgustikes, pangandussüsteemides, tööportaalides ja enamikul inimestel on kõikidel kontodel samad paroolid, sest milleks panna kõikjale erinevaid paroole? Ja see ongi suurim oht turvalisusele, sest kui teie parool on kord kadunud, saab ründaja korraga juurdepääsu kõigile kontodele. Oletame, et inimene on varastanud parooli oma isiklikust e-postist, kontrollinud teiste saitide paroole ja saanud juurdepääsu oma töökontole ning sealt edasi spionaaž, ettevõtte andmete vargus ja nii edasi.





Kuidas seda riski Mitnicki valemiga vähendada?

Kevin Mitnick on määratlenud kolm tõhusa IT-turbe põhielementi: tehnoloogia, koolitus ja eeskirjad.

Alustame tehnoloogiast

Loomulikult peaksite kasutama vähemalt kahe osapoolega autentimist. Tänapäeval, kui registreerute veebisaitidel või mujal, palub teie brauser või telefon teil luua keeruline parool ja salvestada see turvaliselt telefonis või spetsiaalses rakenduses.

Haridus: 

Kasutajaid tuleks õpetada, kuidas internetti õigesti kasutada, mitte külastada kahtlasi linke ja mitte autoriseerida end seal. Samuti tasub mainida, et lihtsate paroolide kasutamine või sama parooli korduv kasutamine on nagu kodu võtme jätmine vaiba alla.

Reeglid:

Kehtestage ettevõttes reegel, mille kohaselt tuleb kasutada mitmefaktorilist autentimist, ning kirjutage turvapoliitikas ette samade paroolide kasutamise keeld.

Kokkuvõtteks: Inimesed on sageli IT-turbe nõrgim lüli. Paroolide korduvkasutamine, hooletus internetis ja teadmatus turvalisest käitumisest loovad küberrünnakute jaoks ideaalse keskkonna. Isegi kõige võimsamad tulemüürid ja viirusetõrje ei aita, kui kasutaja jätab ukse lahti.

See ei tähenda, et peaksime muutuma paranoiliseks, vaid pigem olema teadlikumad: koolitada inimesi, luua selged reeglid ja kasutada kaasaegseid tehnoloogilisi lahendusi. See on ainus viis, kuidas me saame kaitsta mitte ainult ettevõtet, vaid ka iseennast.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Jälituskapitalism ja digivangla

Tehnoloogiad, mis kunagi ei vanane, ja revolutsioonid, mis kaovad aastaga

Sotsiaalmeedia nõrgad küljed: ERR ja EPL